Har jag förstått rätt? :s

Läste nyss en massa om ändringar i TR osv. Såg att det var många på facebook som hade skrivit en massa negatva saker så jag var tvungen att läsa texten på Svrf's hemsida själv och jag fick en helt annan uppfattning. Min uppfattning var att inga ändringar ha gjorts (dvs. ingenting kommer att bli annorlunda 2012 jämfört med 2011, angående loggor/reklam), vilket är bra - right?

Där står det också om en hel del missförstånd (om man kollar vissa inlägg osv på facebook) om vad som faktiskt gäller. Det står bland annat att sadel, träns, täcken och benskydd inte blir berörda. Den enda utrustningen som rekomendationerna gäller är shabrak/vojlock, insektsluva, vagnar och seldon. De två sistnämnda gäller såklart bara i körning. Jag läste också att det har skett en del missförstånd då tävlingsbanan har blivit förväxlat med tävlingsområdet, vilket betyder att du kan ha dina täcken precis som vanligt.

På facebook läste jag att många blev upprörda av att svrf inte skulle ha skrivit varför, vilket jag inte förstår då det står "Avsikten från Tävlingssektionen med omskrivningen av Mom 151 var att underlätta för aktiva, domare och även produkttillverkarna". Om jag har förstått det rätt så har vi alltså inget speciellt att klaga på, eller? Rätta mig om jag har fel, dethär är bara min uppfattning!

/Pernilla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0