Hoppträning 31/7

Jag började med att skritta fram lite ute, sen så fortsatte jag på banan. Jag skrittade ganska länge innan jag började trava, Zäta var jätteloj och ville inte alls jobba, han ville knappt gå fram i början men efter ett tag så kom han igång lite bättre. Första hoppövningen vara att vi skulle travhoppa ett litet hinder, i början så fungarade det sådär, jag fick lixom inte igång honom. Efter några gånger så fungerade det lite bättre men han var ganska vingling också så jag fick vara jättetydlig. Sen så viker han sig över hindrena också så det gäller att vara där med yttertygeln. 
Första övningen:
 
 Sedan så hoppade vi linjen på bilden nedanför, vissa gånger gick det bra och andra sådär. Efter det så har jag för mig att vi la till lite fler hinder, jag tror att det var en linje och en oxer som stod lite snett. Lite svårt att förklara, men kolla sista bilden.
På slutet så hoppade vi en liten bana, jag hoppas att ni förstår bilden! Banan gick ganska bra, jag var nöjd med tanke på att jag inte har ridit så mycket sedan sist! :D 
Emma tog massa bidler och filma så det kommer nog upp senare!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0