Flyttat och klart ! :)

Idag efter skolan åkte vi först upp till stallet där Zäta stod och fixade lite, innan vi flyttade, känns jättebra ! :D

När vi kom till stallet så började jag med att gå till Zäta och gosa lite, sen gick jag in och började tömma hans box, fick lite hjälp av mamma efter ett tag. Under tiden så gav pappa hästarna mat och vatten. Jag tror att Zäta kännde på sig att något skulle hända, han var jättekonstig, typ sprang iväg när vi kom dit med mat osv. Så har han aldrig gjort, han brukar alltid komma så det var konstigt !
När vi var klara med boxen så skulle jag ta in honom men han ville inte först så han brallade iväg, men matvrak som han är så gick det att övertala honom med en massa morötter. Sen så gick jag in med honom och började borsta, när jag var klar så tog jag på honom transportsakerna och sen plockade vi ihop det sista, hans mat, spån osv osv innan vi lastade och åkte iväg.
När vi kom fram så började mamma, pappa och susanne fixa iordning hans box medand jag var med honom i transporten, efter en liten stund kom pappa ut så att vi kunde lasta ut. Sen gick jag runt lite med honom innan jag ställde upp honom och bytte täcke till hans vanliga. När han var klar började jag packa in sakerna i skåp + fixa mat och allt annat som man brukar göra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0