Zäta 13 februari ! ♥

Idag var mamma med i stallet, vi hade lite brottom så hon hjälpte mig lite. Jag började med att göra maten medans mamma mockade, sedan hjälpte jag till och ta in. Jag ställde upp Zäta på direkten eftersom att mamma inte var klar. Sedan borstade jag och tränsade och gick ut till ridbanan, för säkerhetens skull så började jag med att leda honom ett par varv innan han fick gå helt lös. Jag måste säga att det gick över förväntan, han var superduktig! :D Först började jag bara med att se om han ville gå med mig utan att jag höll i, i skritt såklart. Jag svängde åt olika håll, stannade, backade osv. Det funkade verkligen toppen, han lyssnade hela tiden. Efter ett tag började jag jogga lite och det hängde han också med på, han verkade tycka att det var ruskigt kul ! I traven busade han lite och bockade runt några gånger, men efter bara en kort stund kom han travandes mot mig igen så att vi kunde fortsätta. Sen gick jag tillbaka lite och gjorde fler skrittövningar med honom, volter, serpentiner osv. Även det funkade toppen ! I sista traven så blev han lite övertaggad tror jag, eller om han missuppfattade det, han gallopperade, men han var lika lydig där, underbara ponny ! ♥ Somsagt, jag är SUPERNÖJD med dagens pass! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0