Zäta 21 februari ! ♥ [Markarbete/hopp]

Idag passade jag på att ställa fram ett par kryss och ta ett par språng i detta fina väder !

Vädret i dag var som de flesta sett toppenbra, vi hade mellan 8-11 grader varmt, så att när jag kom till stallet bestämmde jag mig för att ställa fram två små kryss. Först tog jag in honom, sen babblade vi lite om vadjag skulle göra och bestämmde att markarbete/hoppning passade bra, sen byggde jag upp två jättesmå kryss (30-40cm om ens det, hah). När det var klart så tog jag på honom sadel och träns och gick ut till banan, värmde upp och hoppade fram. I början var han väldigt taggade och ville springa iväg men jag satt kvar och såg till att han jobbade och fick lite action i galloppen, på slutet fick vi jättebra flyt, lagom tempo. Jag är grymt nöjd, även det inte var några direkta hinder ! :P




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0