Zäta 23 februari ! ♥

När jag kom till stallet började jag med att mocka & fylla på vatten innan jag hämtade in Zäta från hagen. Sen borstade jag honom, tog på han saldel, träns osv. När han var klar skrittade jag först ut på grusvägen innan jag gick in på banan och började jobba honom. I skritten och traven var han fin, dock inte så känslig som jag hade önskat, i galloppen däremot bråkade han hela första galloppen. Han försökte dra, slänga av mig, men jag satt kvar och behöll lugnet, försökte att lägga fokus på annat än på problemet. Efter ett tag så gick det bättre, han lyssnade och slutade bråka. Mot slutet var han superduper fin, jag är jätteglad att jag hade tålamod med honom och inte slutade för att det gick lite dåligt ! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0