Zäta 28 februari ! ♥

Idag var jag på banan, det var kolsvart när jag kom till stallet ^^
Jag tänkte faktiskt inte ett skit på formen eller något, utan fokuserade bara på att han skulle lyssna på mina hjälper och att jag inte skulle behöva göra för stora hjälper utan att han skulle bli känslig för både han & skänkel. Det fungerade jättebra ! :D Jag behöver typ bara kolla och trampa lite i stigbygeln för att han ska svänga !
Först skrittade jag honom på lång tygel i kanske tio minuter innan jag började andvända mina vikthjälper för att göra små serpentinbågar längst ena långsidan, fortfarande på långa tyglar. Sedan travade jag honom ett tag, i hans egen takt, försökte att inte ställa allt för mycket krav, mer än att han skulle gå på spåret och gå in på en stor volt om jag bad om det. Ridpasset fortsatte med lite tempoväxlingar och en massa beröm när han gjorde minsta lilla rätt ! Jag tycker att passet gick väldigt bra, ibland är det bra att inte ha så höga krav, varken på sig själv eller på hästen !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0