Bättre inställning-bättre betyg

Nu börjar skolorna komma igång igen, imorgon tror jag att det är skolstart för de flesta skolorna i Örebro. Strunt samma, det var inte meningen med dethär inlägget utan att facebook är bombat utav inlägg om skolan, på de flesta står det att det är tråkigt blablabla..
Men sanningen är den att det inte blir tråkigare än vad man gör det till, går man till skolan med inställningen att man ska ha roligt och lära sig så blir det mycket bättre. Tro mig, jag har provat båda varianterna och det syns verkligen på mina betyg. Om man tänker på hur tråkigt skolan är så blir det tråkigt tillslut och då får man sämre betyg. Man kanske slutar plugga och gör annat på lektionerna, börjar behandla lärarna dåligt osv. Så prova att ha en possitiv inställning när du går till skolan, om du vill ha roligt alltså! :)
PussoKram/Pernilla


Kommentarer
Emma

Bra!!!!!!!!!!! Se till att få en riktigt kul termin nu :) Och när du tröttnar på Örebro så kommer du hit och chillar i sthlm! <3

2012-01-09 @ 20:36:29
Emma

Bra!!!!!!!!!!! Se till att få en riktigt kul termin nu :) Och när du tröttnar på Örebro så kommer du hit och chillar i sthlm! <3

2012-01-09 @ 20:37:17
Emma

Bra!!!!!!!!!!! Se till att få en riktigt kul termin nu :) Och när du tröttnar på Örebro så kommer du hit och chillar i sthlm! <3

2012-01-09 @ 20:38:04
Anonym

2012-01-09 @ 20:38:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0