Dagens två ridpass

Vid halv elva åkte vi till stallet där Maya står, vi var där för andra gången. Det var henne som vi hade tänkt att ta på foder. När hon var borstad och klar skrittade jag iväg till ridhuset, där det var helt fullt. Jag började jobba henne ganska direkt eftersom att vi hade skrittat dit. Det gick ganska bra, hon gick fint men kan förstå att det vart lite svårt för henne att fokusera när det var så mycket hästar överallt i ridhuset. Sen började jag trava och vet inte vad jag gjorde, jag red riktigt dåligt. Tittade ner, släppte på tyglarna och allt sådant där men hon skötte sig jättebra ändå! I galloppen var hon ganska fin men jag red fortfarande inte bra. Efter kanske 20 minuter i ridhuset så skrittade vi hem igen. Kanske ska tillägga att Maya bara är tre år.
Efter att vi hade tagit en lunch på max och kollat egenom Hööks så åkte vi till Bonnie. Vi snackade lite med dom i stallet, om stallplatser och allt sådant. Sen tog vi in alla hästar, spännande va? ;) På banan gick det superbra, hon var fin i formen och gjorde det jag bad henne om. Det känns som att jag börjar hitta fler och fler knappar på henne. Hon jobbade på bra i alla gångarter utan att bråka speciellt mycket. Ibland har det blivit så att hon försöker springa ifrån arbetet men inte idag! :) Är nöjd med ridpasset.
Vill ni se en film på när jag rider Maya?
PussoKram/Pernilla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0