Gårdagen

Gårdagen var helt galen, jag var helt slut när jag kom hem. Haha!

Det började med att vi försov oss en timma vilket ALDRIG har hänt förut, sen fick vi stressa som sjutton för att komma iväg, vi skulle vara vid första hästen 9.30-10.00 men vi blev ju såklart lite sena ( dom hade blivit varnade ) sen så fick vi vänta på dom i ca 1 timme, det var något med transporten. När hästen kom var hon jättesnäll, men sen när hennes ägare satt upp så kunde hon inte gå rakt. Stackaren verkade livrädd! :(
När jag hade "ridit" så var det en annan häst där som också var tillsalu men den var lite mer nybörjarhäst om man säger så, visst det går att jobba på bjudningen men sen så var den lite för liten också så det blev ingenting då heller..
Sen åkte vi och åt lunch, då ringde ägaren till en häst som var såld i lördags och sa att köparen hade ångrat sig, behöver inte gå in på varför så då bestämmde vi att vi skulle kolla på den sist.
Vi åkte vidare till den tredje hästen, det gick bra tills den typ reagerade på något och bockade så att jag flög av, men sen när jag satt upp igen så lugnade hon sig. Hon bockade lite till iof men inga stora bocksprång.
Sen åkte vi till den fjärde hästen, den passade inte riktigt mig, kan inte sätta fingret på vad det var men ah.. Efter det hämtade vi min mormor och min moster, vi fikade lite snabbt innan vi åkte också! :)
På hemvägen åkte vi till sista hästen, det gick jättebra. Jag var ju såklart trött men han skötte sig bra och i veckan ska vi dit igen, för vi har bestämmt oss för honom, jag tror att dethär blir grymt!
PussoKram/Pernilla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0