Zäta 12 mars ! ♥

Idag red jag dressyr på banan ! Tränade mest på enkla saker och på att kunna ha ett bra flyt över cavaletti.

När jag och mamma kom till stallet så var vi lite smått sressade, hon skulle iväg efter ^^ Så jag tog in Zäta direkt och gjorde iordning honom, fick hjälp av mamma hihi. Sen fixade mamma allt i stallet medans jag började rida, han var sitt normala jag idag, pigg och busig ! :D Har nog inte skrivit det men han har varit lite trött och så.
Först började jag med att skritta honom på långa tyglar ett tag, sen började jag jobba honom lite i skritten. Efter ett litet tag gjorde jag skritt-halt-skritt-halt osv så att han skulle lyssna. Det fungerade superbra ! :D Sedan gjorde jag lite skänkelvikningar i skritt innan jag började trava, gjorde samma sak där som i skritten, mycket lysnadsövningar men travade även över en cavaletti serie, dock fattade han inte riktigt i början tror jag, det blev lite sisådär med flytet ^^ Jag gjorde även en del skänkelvikningar i trav och när jag flyttar honom för höger skänkel så är han såhäääääääär fin ! :D Jag behöver träna lite mer på dom för vänster skänkel, det går men är inte i närheten av det flytet som blir när jag flyttar för höger. Sen skrittade jag av honom, tog av sakerna och lät han gå in boxen, sen åkte vi hem och mamma kom på att det var imorgon hon skulle bort, typiskt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0